Alles over de Kelten

Keltische en Germaanse Mythologie.... Keltische Mythologie: Groots, rustiek, mysterieus en magisch. Woorden schieten te kort om de wonderlijke wereld van de Kelten samen te vatten. Het blijft alleszins een feit dat de nalatenschap van dit volk tot vandaag een groot publiek blijft fascineren. Wie eenmaal door het virus gebeten is, raakt er nooit meer van verlost. Lees meer over dit volk hier op deze club. Germaanse Mythologie: De mythologie van Noord- en Oost Europa is afkomstig van de Germaanse en Slavische volkeren. Veruit de meeste uit Noord- en Oost Europa overgeleverde mythen zijn dan ook van Germaanse, dat wil zeggen Scandinavische en IJslandse herkomst. Ongetwijfeld werd er voor de komst van de vikingen rond 860, een inheemse dondergod vereerd...... Ik hoop hiermee een goede keus gemaakt te hebben, om niet alleen de Kelten, maar ook de Germanen in het voetlicht te stellen. Het betekent echter wel dat ik hier en daar wat van de Kelten zal moeten verwijderen, om plaats te maken voor de Germanen...wel zal ik gedeelten bij bestanden zetten, zodat ze minder ruimte in nemen, maar toch bereikbaar zijn voor diegene die meer willen lezen.

roodmutsen.gif

groeten van Zena, operator van deze geweldige club vol informatie over deze zo geweldige volkeren! ---------------------------------------------------

Deze week jarig

Geen jarigen deze week.

Diavoorstelling

Welkom bij Clubs!

Kijk gerust verder op deze club en doe mee.


Of maak zelf een Clubs account aan: